onsdag 28 september 2011

Visst var det en inspirerande föreläsning! Den genererade många idéer, från min sida, men nu måste jag sortera ut vad som är realistiskt. Helt klart är att jag redan skulle göra ett projekt med bokläsning med eleverna. Tidigare har vi använt garn för att mäta sträckor vi läst, byggt hus med "böcker" som tegelstenar, tapetserat en "fakebokhylla" med pappersbokryggar, när man läst en bok etc.

Vad kan syftet vara med en blogg, när jag har årskurs 4? Hur vill jag använda mig av de lästa böckerna för att eleverna ska ta sig framåt i sin läsutveckling? I våras droppade jag idén om att man faktiskt gör en resa, när man undervisar elever under hela tre år. Denna resplan kanske nu tar sin form i en resa, med böcker som drivmedel. Jag grunnar just nu på att eventuellt låta eleverna ha ett diskussionsforum i Fronter. Det blir inte så offentligt som en blogg, men kan nog ändå bli en bra och inspirerande lustskapare. Jag återkommer!

Karin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar